wtorek, 24 listopada 2020

"Przybysz" - recenzja

 

Drugi dzień festiwalu i poemat muzyczny pt. „Przybysz” w reżyserii Wojciecha Kościelniaka - ten spektakl naprawdę słuchało się i oglądało się z dużą przyjemnością. Studenci Wydziału Aktorstwa Muzycznego Akademii Teatralnej w Warszawie nie tylko wykazali się świetnym wokalem, ale i wrażliwością, która pozwoliła im zagrać spektakl w sposób przykuwający uwagę. Stworzyli przy tym zgrany zespół, który mógłby całkiem nieźle funkcjonować samodzielnie, chociażby grając spektakle autorskie.





„Przybysz”  opowiada o podróży tytułowego bohatera - Przybysza - do Nowego Świata. Towarzyszą mu przedmioty, okoliczności, istoty zgoła magiczne oraz inni podróżni, podobnie jak Przybysz szukający lepszego życia. Nowy Świat jednak okazuje się niezrozumiały i wypełniony wieloma podobnymi historiami o ludzkich tęsknotach i dramatach. Wielu „przybyszów” szuka bowiem szczęścia  w innym świecie! Wątek tęsknoty przewija się zresztą przez cały spektakl. Pojawia się ona przecież zawsze, kiedy się bardzo kocha, cierpi z powodu rozstania i osamotnienia, kiedy czuje się strach, kiedy coś wydaje tak piękne, że niemal święte.

Każdy z występujących aktorów miał w sobie coś interesującego. W zasadzie wyróżnić jednego aktora byłoby trudno, bo każda z występujących na scenie osób prezentowała szeroki wachlarz możliwości wokalnych, ruchowych i aktorskich. Nie mniej jednak to chyba Małgorzata Majerska była tą osobą, która najbardziej przypadła mi do serca za prezentowaną wyrazistość sceniczną, energię i fantastyczną wrażliwość ruchową. Czy jednak pozostali byli gorsi? Nie. Byli inni.

Mocnych stron „Przybysz” miał jednak wiele – poziom aktorstwa studentów to jeden z  plusów spektaklu. Jego mocną stroną była także warstwa literacka: niebanalne, mądre teksty piosenek i kompozycja fabuły, która po prostu okazała się ciekawą opowieścią. Świetna choreografia i ruch sceniczny – to kolejny pozytyw. Równie świetne kompozycje i akompaniament. Całość wypadła zatem bardzo interesująco i dwie godziny minęły niepostrzeżenie. Żałuję tylko, że to był pokaz online, ale i realizacja nagrania była dobra. Brawo!


*** 

Scenariusz i reżyseria: Wojciech Kościelniak
Muzyka: Mariusz Obijalski
Choreografia Ewelina Adamska-Porczyk 
Scenografia i kostiumy: Bożena Ślaga
Reżyseria świateł: Tadeusz Trylski 
Przygotowanie wokalne: Anna Serafińska 
Kierownik muzyczny: Jacek Kita
Asystentka reżysera: Małgorzata Majerska 
Zespół muzyczny: Jacek Kita – pianino, kierownictwo muzyczne, Andrzej Zielak – gitara basowa, Maciej Wojcieszuk / Kacper Majewski – perkusja 

Obsada: Dominik BobrykPatrycja GrzywińskaMichał Juraszek, Filip KaraśNatalia KujawaMałgorzata MajerskaJakub Szyperski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Gala finałowa Konkursu Dramaturgicznego im. Łucjana Kościeleckiego o Pióro Jaracza

  W niedzielne popołudnie,   27 października   w Teatrze im. Stefana Jaracza w Łodzi   na Małej Scenie  odb yła się uroczysta  gala finałow...