Marzec w Teatrze Wielkim w Łodzi zapowiada się niebanalnie.
Zapowiedzi repertuarowe na ten miesiąc zelektryzują zapewne wszystkich melomanów,
stałych bywalców i sympatyków TWŁ.
W pierwszej kolejności, bo już 5 i 6 marca obejrzymy premierowe
pokazy jednoaktowych oper, które stanowią dyptyk muzyczny: TROUBLE IN TAHITI
Leonarda Bernsteina – polska prapremiera - oraz GŁOS LUDZKI Francisa Poulenca. Reżyseria
tych prezentacji została powierzona Michałowi Znanieckiemu, a kierownictwo
muzyczne uznanemu dyrygentowi młodego pokolenia Adamowi Banaszakowi, który
doskonale poprowadził orkiestrę TWŁ podczas niedawnej prezentacji „Nabucco”,
zachwycającej zresztą pod każdym względem. Spektakle odbędą się na scenie
obrotowej wokół której – w kieszeniach scenicznych – zasiądzie publiczność.
Bohaterami TROUBLE IN TAHITI są Dinah i Sam, którzy w swoim
związku z upływem czasu i pojawiających się okoliczności zaczynają dostrzegać
jego ułomności – często wyimaginowane i pozorne, ale też te realne - wynikające
z nieporozumień, niedomówień i sprzecznych interpretacji. Ich role zaśpiewają Bernadetta Grabias i
Łukasz Motkowicz oraz Agnieszka Makówka
i Andrzej Kostrzewski.
![]() |
TROUBLE IN TAHITI próba, fot Joanna Miklaszewska |
![]() |
TROUBLE IN TAHITI próba, fot Joanna Miklaszewska |
Druga część wieczoru, czyli GŁOS LUDZKI Francisa Poulenca z udziałem cudownej Joanny Woś to - jak czytamy w materiale prasowym - „niezwykle osobistym wyznaniem nieprzytomnie zakochanej Kobiety. Bohaterka odmienia przez wszystkie przypadki swoje uczucia: kłamstwo, groźbę, pozorna beztroska, wymuszony śmiech. Fakt, że rozmówca nie jest słyszalny, uwydatnia tylko ogromną samotność bohaterki. Jednak to orkiestra bierze na siebie rolę kochanka, z niezwykłą wyobraźnią i wyrazistością odwzorowując treść i ton jego słów.”
![]() |
GLOS LUDZKI próba luty 202,1 fot Joanna Miklaszewska |
![]() |
GLOS LUDZKI próba luty 2021; fot Joanna Miklaszewska |
Ale to nie wszystko, bo 10 marca Teatr Wielki zaprasza na Wieczór debiutów choreograficznych HUBRIS/FACE THE TRUTH. Tym razem publiczność będzie mogła zasiąść na widowni i obejrzeć pokazy na żywo. A będzie co oglądać. Choreografia J. Legge jest perfekcyjnie zainscenizowana a w choreografii G. Brożka być może będzie okazja obejrzeć nie tylko pięknie skomponowany taniec, ale i wyjątkową tancerkę, która podczas streemingu po prostu skradła spektakl innym tancerzom występującym w kompozycji Brożka. Mam tu na myśli Aleksandrę Gryś. W każdym razie warto skorzystać z okazji i obejrzeć występy łódzkiego zespołu baletowego, niezależnie od tego, kto będzie tańczyć, ponieważ cały zespół jest w tej chwili naprawdę na równym, światowym poziomie, zarówno w zakresie techniki jak i wyrazu.
Natomiast 19
i 20 marca Teatr Wielki zaprasza publiczność
na operę G. Verdiego DON CARLOS. Pokaz będzie mieć formę koncertu
inscenizowanego, zatem prognozuję, że będzie to prawdziwy popis umiejętności
wokalnych solistów i urody muzycznych kompozycji Verdiego. Pierwszego dnia
wystąpią gwiazdy światowego formatu: Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna, Rafał Siwek,
Andrzej Dobber, Monika Ledzion-Porczyńska oraz soliści, chór i orkiestra Teatru Wielkiego w Łodzi.
To prawdziwa gradka dla melomanów i wielbicieli opery! Z kolei drugiego
dnia, czyli 20 marca, swój talent zaprezentują soliści Teatru Wielkiego. Być na
dwóch pokazach? No cóż, sądzę, że nie byłoby to stratą czasu. Reżyserem tego koncertu, z surrealistycznymi obrazami Wojciecha Siudmaka w tle,
jest Michał Znaniecki, a kierownikiem muzycznym Vladimir Kiradjiev.
I w ostatnim tygodniu miesiąca, czyli 26 i 27.03 - tym razem na żywo - będzie można obejrzeć DON PASQUALE G. Donizettiego. Sądzę, że i tego pokazu nie wolno opuścić. Opera została doskonale zainscenizowana a można było o tym przekonać się podczas premiery rejestracji spektaklu, pokazywanej za pośrednictwem platformy VOD.
Dla porządku dodam, że i ten spektakl wyreżyserował Znaniecki. To daje nadzieję i na inne fantastyczne wieczory w Teatrze Wielkim w Łodzi.
***
https://www.bilety24.pl/opera/glos-ludzki-trouble-in-tahiti-63618
REPERTUAR: http://www.operalodz.com/Repertuar,17
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz